Decathlon lanceert ongeverfde kampeercollectie
Een nieuw gamma van kampeertenten van Decathlon kreeg geen oranje of blauw of groen verfbad. Het doek bleef wit. Net zoals de slaapzak en de opblaasbare matras.
Decathlon schrapte voor een deel van deze trekkinglijn Forclaz Undyed het verfproces dat veel water en chemische producten vraagt. Daardoor kan het de CO2-impact voor de volledige kampeerlijn met 26 procent verminderen. De productie van de tent heeft 15 procent minder CO2-impact, de slaapzak 26 procent en de matras 13 procent.
Op dit moment zijn er bij Declathon al meer dan 6.500 producttypes in de winkels en op de website verkrijgbaar die met een ecodesignbenadering zijn ontwikkeld. Dat wil zeggen dat Decathlon vanaf de eerste ontwerpfase en gedurende de hele levenscyclus van een product rekening houdt met het milieu.
Het doel is om tegen 2026 100 procent van het sportaanbod te creëren volgens het principe van ecodesign.