Een netwerk van ondernemingen, universiteiten en organisaties wisselt kennis uit om de milieu-impact van zakenreizen te verkleinen.
Bruno Pieters lanceert ‘eerlijkste’ modehuis ooit
De Belgische modeontwerper Bruno Pieters lanceert Honest By., een nieuw modemerk dat de lat op vlak van transparantie ongezien hoog legt.
Zo krijgen bezoekers van de website van Honest by van elk product een volledig en gedetailleerd overzicht van de gebruikte materialen, de productieketen, de prijsberekening en de CO2-voetafdruk. Dit is niet alleen ontzettend interessant, maar ook ongelooflijk vooruitstrevend op vlak van duurzaamheid, transparantie en milieubewustzijn.
Eindeloze zomer
Honest by. tart ook het traditionele tweeseizoensmodel. Winter- en zomerkledij worden het hele jaar door aangeboden om zo de stijgende internationale reisgekte tegemoet te komen, alsook de druk op leveranciers te verminderen. Tijdloos en duurzaam, zonder de consumptiemolen draaiende te houden met flash- en pre-collecties.
Gastontwerpers
Honest by. wil ook een hand reiken naar andere designers. Zo biedt het label een platform aan gevestigde en opkomende ontwerpers die klaar zijn om transparant en eerlijk te communiceren over hun productie en prijskaartje en die tevens gebruik maken van organische en diervriendelijke materialen.
Alle items zullen exclusief online worden aangeboden via www.honestby.com. 20 % van de opbrengst stroomt door naar een goed doel, gekozen door de ontwerpers zelf.
Het zijn zeer spannende tijden voor de modeindustrie. En dat dankzij een Belgische ontwerper.
Bron: Weekend Knack