Eerlijke marketing
Een transparantere wereld betekent beter geïnformeerde consumenten. Ze laten zich niet meer zo snel iets op de mouw spelden. De externe communicatie moet gekenmerkt worden door transparantie en eerlijkheid. Wanneer een bedrijf door de mand valt, verspreidt dat nieuwtje zich razendsnel.
Eerlijke marketing betekent dat u geen onjuiste of misleidende informatie geeft over:
- de belangrijkste kenmerken van het product: beschikbaarheid, voordelen, risico’s, uitvoering, samenstelling, gebruiksmogelijkheden en de te verwachten resultaten;
- de prijs of de manier waarop die wordt berekend, en een eventueel prijsvoordeel;
- resultaten en kenmerken van tests of controles op/van het product;
- hoedanigheid, identiteit, kenmerken en rechten van de aanbieder;
- rechten van de consument, zoals het recht op herstelling of vervanging van het product.
Bedrijven die een groots verhaal vertellen over een product of dienst dat/die niet aan de verwachtingen voldoet, vragen naar problemen. De consument prikt er gauw doorheen en geven deze bedrijven de stempel van greenwashers.
Meer over ConsumentenGerelateerde inhoud
-
Kan je met marketing duurzaam gedrag stimuleren? Met welke technieken overbrug je de kloof tussen denken en doen? Eva Balemans van Better World Marketing gidst ons door de wereld van behavioural design, growth hacking en spelen met rollen.
-
HÅLLBAR (Duurzaam in het Zweeds) wil uw compagnon de route zijn om duurzaamheid strategisch te ve
Expertise HÅLLBAR rapporteert volgens de Global Reporting Initiative en faciliteert het installeren van- en co -
Verlening van diensten met name op het gebied van lassen, leidingwerk, elektriciteit, metaalbewer
-
Consumenten willen een hardere aanpak rond greenwashing. Dat blijkt uit een enquête van de European Consumer Organisation (BEUC) in 16 landen waaronder België en Nederland.
-
SURA Impact is expert in duurzame subsidies, circulaire businessmodellen en non-financial reporti
Expertise SURA IMPACT is expert in duurzame subsidies, circualire businessmodellen en non-financial reporting. -
ik ben een nieuw bedrijf uit geel