Consumentenbescherming
Organisaties die producten en diensten aanbieden aan consumenten en aan andere klanten hebben verantwoordelijkheden tegenover die consumenten en klanten.
Tot die verantwoordelijkheden behoren voorlichting, nauwkeurige informatie, gebruik van eerlijke, transparante en zinvolle marketinginformatie, bevordering van duurzame consumptie, het respecteren van de privacy van de consument en veilige en gezonde producten en diensten met een vormgeving waardoor iedereen er maximaal toegang toe heeft.
Het ontwerp van een product (hoe gebruiken) en het weren van bepaalde toxische stoffen (wat zijn de grondstoffen) zijn bij uitstek drivers voor innovatie:
- voor een nieuw ontwerp of design van het product, hanteerbaar voor iedereen;
- voor een nieuwe manier van produceren met andere gezondere grondstoffen.
Kijk even naar wat de concepten 'universal design' (toegankelijkheid) en 'ecodesign' en 'kringloopeconomie' (weren van giftige stoffen en sluiten materiaalkringloop) kunnen betekenen voor uw product of dienst.
Gerelateerde inhoud
-
Wij werken op verschillende niveaus om de transitie naar een duurzame economie en samenleving te
Expertise Circulaire Economie; Biodiversiteit; Sociale en duurzame ondernemingen; Onderwijs; Good Governance; -
Verlening van diensten met name op het gebied van lassen, leidingwerk, elektriciteit, metaalbewer
-
De ‘beste’ schoonmaakmiddelen zitten vol chemicaliën. Daardoor kuisen ze vaak grondiger, maar kunnen ze ook de gezondheid schaden.
-
Wij ondersteunen KMO's bij de transitie naar duurzaam ondernemen zodat ze enerzijds hun kern
Expertise Dankzij een complementair team hebben we voornamelijk expertise op vlak van ESG: strategie, Co2 bere -
-
Stagair bij Mantis consulting