Delhaize in zee met de Vegetarische Slager

Delhaize verkoopt sinds begin deze maand als eerste Belgische supermarktketen producten van de Vegetarische Slager, die in Nederland al een referentie is op het vlak van plantaardige vleesvervangers. De keten wil met het nieuwe aanbod inspelen op de stijgende vraag naar vegetarische producten en die markt nog toegankelijker maken voor met name nieuwe consumenten.

"Als één van de marktleiders in Nederland op vlak van plantaardige vlees- en visvervangers onderscheiden ze zich met innovatieve, culinair verrassende en hoogwaardige producten die in allerlei gerechten kunnen worden gebruikt. We spreken hier effectief van de nieuwste generatie van vlees- en visvervangers die bijna niet te onderscheiden zijn van de echte vlees- en visproducten", klinkt het bij Delhaize.

De keten wil met het nieuwe aanbod inspelen op de stijgende vraag naar vegetarische producten en die markt nog toegankelijker maken voor met name nieuwe consumenten – vooral de zogheten "flexitariërs" – die voor het eerst een stukje kip of vlees willen vervangen door een veggie alternatief.

Zelfs nog niet in Nederland

Het gamma van zes producten omvat zowel smeersalades (een 'Visvrije Tonynsalade' en een 'Kipkerrie Salade') als vervangende producten voor vlees en vis. Behalve om 'Kipstuckjes' en 'Rul Gehackt' gaat het daarbij om twee primeurs die zelfs nog niet in Nederland zijn gelanceerd: 'Gerookt speck' en 'Biefstuckreepjes'. Die laatste twee zijn vervaardigd op basis van groenten, de vier andere zijn op basis van GMO-vrije soja.

Delhaize heeft al ruim 10 jaar vegetarische producten in zijn assortiment. Met de producten van de Vegetarische Slager erbij biedt de keten voortaan meer dan 80 vegetarische referenties aan.

Aandacht voor gezonde en lokale voeding

Ook op verschillende andere vlakken schenkt Delhaize aandacht aan de distributie van gezonde, lokale en duurzame voedingswaren. Zo verkoopt de supermarktketen sinds eind juni enkel nog 100% Europees lamsvlees. Delhaize wenst hiermee vlees aan te bieden dat nog beter is van kwaliteit en smaak en wil tegelijkertijd haar ecologische voetafdruk verkleinen en lokale economieën ondersteunen.

Naast verschillende initiatieven, zoals ontbijtgranen met stevia en duurzame vis, lanceerde Delhaize ook een online biopagina “Bio voor iedereen, da’s natuurlijk en goed". Met een echt informatieplatform tracht de keten zo de internauten onder te dompelen in de wereld van bio en mileubewuste consumptie, en dit via 4 pijlers: producenten, agenda van evenementen, tendenzen en seisoensrecepten.

Bronnen: delhaize.be, retaildetail.be, devegetarischeslager.nl