Greenpeace België richt pijlen op bedrijven die niet-duurzame palmolie aankopen

Onder de noemer 'Tiger Challenge' daagt Greenpeace België grote bedrijven als Delhaize, Colruyt en L'Oréal uit om de aankoop van hun palmolie te verduurzamen. Door de bosvernietiging die vaak gepaard gaat met de ontginning van palmolie, komen de weinige in het wild levende Indonesische tijgers in gevaar.
 

"Grote merken hebben een grote verantwoordelijkheid tegenover ons als consumenten. We dagen bedrijven uit bedrijven zich te engageren voor de ontwikkeling van een beleid dat ontbossing tegengaat. Alleen zo kunnen ze garanderen dat de palmolie die ze verwerken in hun producten tijgervriendelijk is", klinkt het op de website van Greenpeace België.

De bedrijven die Greenpeace België viseert staan opgelijst op de Tiger Challenge site. "Deze bedrijven maken producten met palmolie gekocht van Wilmar International, een beruchte handelaar in bosvernietiging", aldus Greenpeace België.

Wie de druk op deze bedrijven mee wil helpen vergroten, kan zich online inschrijven.