Winst is een sterke drijfveer. Maar wat als we bedrijven op een andere manier organiseren, zodat hun missie op de eerste plaats komt en de winst dus naar meer impact gaat?
Er is iets grondig mis met onze huidige mode-industrie
In Grensverleggers trok Nederlands mode-ontwerper Hans Ubbinck aan de alarmbel. Hij verafschuwt de sector die de consument voortdurend aanspoort om te consumeren. Ubbinck besloot daarom om zijn huidige modelabel stop te zetten. Toch verdwijnt hij niet van het modetoneel zoals u kunt lezen in ons artikel over zijn nieuwe plannen.
Ubbinck vertelt in het interview dat hij liever zijn zaak stopzette, dan conformeren met hoe de industrie werkt. Hij hekelt de bedrijven in de mode-industrie die voorbijgaan aan ethiek en ‘nieuw’ als hun toverwoord gebruiken. De ontwerper pleit voluit voor bewuste mode, waarbij hij doelt op mode die gemaakt is met aandacht voor design en kwaliteit, waarvan duidelijk is wat de herkomst is en wat de waarde ervan is.
Lees het volledige interview.