Moonen Packaging organiseert event rond circulaire economie

Verpakkingsspecialist Moonen Packaging laat ondernemers tijdens Brainpack2013 kennis maken met de circulaire economie. Niet alleen middels inspiratie, maar ook door participatie. Bezoekers leren van inspirators als André Kuipers, en daarnaast delen duurzame koplopers Marieke van der Werf, Ynzo van Zanten, Anne Walraven en Mark Aink hoe het maximale te halen uit de circulaire economie.
 

Duurzaam ondernemen gaat verder, en dat laten de sprekers zien en horen binnen het interactieve programma rondom het thema “Realizing Circular Concepts”. Dankzij de Lagerhuisopstelling worden bezoekers actief betrokken. Zo worden ondernemers die het liefst gisteren al stappen hadden gezet op het gebeid van keteninnovatie uitgedaagd gemeenschappelijke oplossingen te formuleren. Hierdoor ontstaan nieuwe verbindingen, hard nodig voor een geslaagde expeditie richting circulaire economie.

Een andere versnelling

“De kringloopeconomie biedt kansen voor iedereen”, stelt directeur Gé Moonen. Uit ervaring weet hij dat het niet gemakkelijk is om je denken en doen te veranderen. Als verpakkingsleverancier draagt Moonen Packaging stapsgewijs bij aan de omschakeling van een lineaire naar een circulaire economie.

“We hebben gemerkt dat je dit proces kunt versnellen door samen te werken met partners uit je keten”, daarom wordt op Brainpack2013 een duurzame dialoog gefaciliteerd. Met een paar honderd ondernemers uit allerlei sectoren moet dat zeker wat opleveren.

De hele keten bij elkaar

Het programma wordt gedragen door innovatieve denkers en doeners, “wat bewijst dat er vanuit verschillende hoeken behoefte is aan inspiratie en kennisdeling op dit gebied”. Naast keynote speaker André Kuipers is dat bijvoorbeeld Marieke van der Werf, kennisbank en beleidsexpert op het gebied van de circulaire economie. Daarna vertelt Ynzo van Zanten hoe je met durf en optimisme thuis én op werk veranderingen in gang krijgt, en hoe iedereen het systeem de baas kan zijn. Vervolgens bewijst Anne Walraven dat anders denken en doen dichterbij is dan je denkt, aan de hand van haar innovatieve journalistieke project ‘Future Fuel’.

Kortom, een hoop ‘brainfood’ voor nieuwsgierige ondernemers.