Webinar 'Organiseren van de algemene vergadering in coronatijden'

De coöperaties in ons land hebben heel wat te verduren gekregen door de corona-crisis en zitten vaak nog met heel wat vragen. Hoe bijvoorbeeld je algemene vergadering organiseren in lijn met de corona-maatregelen? Misschien zie je door het bos van de steunmaatregelen niet meer de bomen die voor jou van toepassing zijn? Veel coöperaties zien zich ook genoodzaakt hun strategie te herdenken. Maar hoe begin je daaraan?

Om op deze en nog andere prangende vragen een compleet en helder antwoord te formuleren, slaan Cera, Febecoop en Coopkracht de handen in elkaar om jou en je coöperatie zo volledig mogelijk bij te staan. Dit doen ze door samen een cyclus van zes webinars aan te bieden, telkens op dinsdag tussen 14 en 15 uur en dit vanaf 28 april 2020 tot 2 juni 2020.

Je vindt ze allemaal terug in onze agenda. Hieronder meer informatie over het webinar 'Organiseren van de algemene vergadering in coronatijden'.

Coöperaties met een boekjaar dat eindigt op 31/12 moeten uiterlijk op 30 juni hun jaarrekening hebben voorgelegd aan de algemene vergadering ter goedkeuring.

De coronamaatregelen, die onder meer opleggen dat iedereen moet thuisblijven, maken het praktisch onmogelijk om algemene vergaderingen te organiseren. Uitstel is dan een voor de hand liggende mogelijkheid om met deze coronamaatregelen om te gaan, maar er zijn nog andere mogelijkheden.

Sprekers

Lieve Jacobs (Cera) licht het volmachtenbesluit van 9 april toe en Marc Bosschaert (Coopfabrik - dienstverlener van Coopkracht) licht de mogelijkheden van Zoom toe om een algemene vergadering op afstand te organiseren.

Prijs

gratis voor leden - niet-leden: 50,00 euro

Datum

28 april 2020, 16:00 - 17:00

Locatie

via Zoom
België

Organised by

Cera, Febecoop en Coopkracht

Toevoegen aan mijn favorieten

Voeg dit praktijkvoorbeeld of andere inspiratie of evenementen toe aan uw favorieten. U kan uw favorieten vervolgens als één pdf document downloaden.