CSRD-Event: van materialiteitsanalyse naar implementatie
Een praktijkgericht en inspirerend event over duurzaamheidsrapportering en alles wat daarbij komt kijken
Zo’n 3000 grote Belgische bedrijven bereiden zich momenteel voor op de CSRD, in aanloop naar 2026, het jaar waarin de eerste verplichte rapporten zullen verschijnen. Een enorme uitdaging die werk, resources en kennis vraagt. Voor iedereen die met de CSRD geconfronteerd wordt, organiseren we op dinsdag 12 november een praktisch en inspirerend event, boordevol actuele inzichten, hands-on voorbeelden en tips voor een pragmatische aanpak en implementatie. Laat je inspireren door experts, ontdek hoe je morgen de CSRD kunt beginnen implementeren en hoe je de CSRD-verplichting omzet in opportuniteiten voor jouw bedrijf!
Programma
13.00 uur – Verwelkoming
13.30 uur – Start event
CSRD en ESG-wetgeving: actualiteit en nieuwe ontwikkelingen
Van materialiteitsanalyse naar ESG-roadmap bij tomatenteler Den Berk Délice
CSRD-rapportering in de praktijk bij Vandemoortele Group
De CSRD uitrollen in je hele organisatie
15.00 uur – Pauze
15.30 uur – Deep dive 1
CO2 en het klimaattransitieplan: speerpunt van je ESG-rapport
Supply chain management en de CSDDD
16.10 uur – Deep dive 2
Zonder greenwashing communiceren over ESG
Digitale tagging en XBRL-taxonomie
16.40 uur – Receptie & netwerking
Praktisch
Wanneer? Dinsdag 12 november 2024. De deuren openen om 13.00 uur en het event loopt van 13.30 tot 16.40 uur. Na afloop nodigen we je uit voor een receptie.
Waar? Van der Valk Hotel, Mechelen - een monumentaal gebouw dat ooit dienstdeed als zwembad. Het hotel is vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
Voor wie? Sustainability managers en ESG professionals, CEO's en CFO’s, compliance officers en alle geïnteresseerden die in hun bedrijfscontext geconfronteerd worden met de CSRD.
Voertaal: Nederlands
Organisatie: Pantarein
Dit event is gratis, maar deelnemers moeten zich wel inschrijven. Om ervoor te zorgen dat iedereen die zich inschrijft kan komen, hanteren we een no-showvergoeding van € 20.