Koploper
Magazine over maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Onze KMO’s krijgen alsmaar vaker sociale en milieueisen opgelegd, kritische consumenten delen hun ervaringen via sociale media en investeerders kijken niet meer alleen naar financiële haalbaarheid. Een gezond bedrijf heeft er dus alle baat bij om zijn maatschappelijke impact te kennen en erover te communiceren.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen of MVO biedt ondernemingen en organisaties een kader om hun impact op de maatschappij in beeld te brengen, te managen en te integreren in de strategie.
MVO is een motor voor innovatie en zorgt ervoor dat je organisatie beter voorbereid is op de toekomst, dat je kunt besparen, kunt voldoen aan de duurzaamheidseisen en –vragen van je leveranciers en een beter imago krijgt, je je kunt onderscheiden van concurrenten, makkelijker krediet vindt,… Zo heeft een bedrijf een voetje voor in een competitieve, internationale markt.
Met Koploper laten we je proeven van wat www.mvovlaanderen.be online te bieden heeft. Ondernemers vinden er informatie, instrumenten, dienstverleners, … Kortom het ideale startpunt om aan de slag te gaan met duurzaam ondernemen.
In dit magazine vind je getuigenissen en verhalen van ondernemers die niet meer overtuigd moeten worden van het belang van duurzaam ondernemen. Een MVO-koploper legt zich plat en gaat ervoor. Maar vergis je niet, de Koploper zorgt ervoor dat het peloton begint te jagen. Lees: een steeds belangrijker deel van de Vlaamse bedrijfswereld schrijft duurzaamheid in in zijn strategie.
Deze Koploper nodigt het peloton uit nog een tand bij te steken. We hopen alvast dat dit magazine je inspireert om mee te jagen in het peloton. En wie weet, jaagt het peloton binnenkort op jou…
Wil je één of meerdere gedrukte exemplaren van Koploper ontvangen? Of wil je Koploper verspreiden binnen je netwerk, op events, ...? Laat het ons weten via info@mvovlaanderen.be.