Zij winnen 'Nieuwe Business Modellen'

Tijdens het Symposium 'Nieuwe Business Modellen' (13 november, Utrecht) werd het boek 'Nieuwe Business Modellen' boven de doopvont gehouden.

Het boek is het resultaat van een reeks projecten, onderzoeken en publicaties waar in het najaar van 2010 mee werd gestart. Een belangrijk deel van de publicatie ontstond via 'crowdthinking'. 120 mensen reageerden op een publieke oproep tot medewerking. 40 mensen, geselecteerd op basis van ervaring en competentie, droegen uiteindelijk meer dan hun steentje bij.

'Nieuwe Business Modellen' richt zich tot:

  • "de nieuwe heldinnen en helden van deze tijd" die "aan hun keukentafel, op kantoor, in hun studeerkamer of waar dan ook meer doen dan dromen over een andere toekomst, een andere economie, een andere samenlevering."
  • bedrijfsleiders die van binnenuit hun business model willen veranderen. Het boek wil ook voor hen een inspiratiebron en toolkit zijn.
  • beleidsmakers en de politiek in het algemeen om te laten zien hoe met nieuwe business modellen kan omgegaan worden.

MVO Vlaanderen mocht vijf exemplaren wegschenken. Wie ons de naam van de redacteur van het boek (Jan Jonker) kon mailen en ook nog kwijt wou welk MVO-thema hem of haar momenteel sterk bezighield, maakte kans. Een onschuldige hand zorgde voor volgende winnaars:

We sturen hen het boek toe.

Wie het boek wil bestellen kan dat op de website van Nieuwe Business Modellen.