Webinar 'Het financiële beheer van je coöperatie'

De coöperaties in ons land hebben heel wat te verduren gekregen door de corona-crisis en zitten vaak nog met heel wat vragen. Hoe bijvoorbeeld je algemene vergadering organiseren in lijn met de corona-maatregelen? Misschien zie je door het bos van de steunmaatregelen niet meer de bomen die voor jou van toepassing zijn? Veel coöperaties zien zich ook genoodzaakt hun strategie te herdenken. Maar hoe begin je daaraan?

Om op deze en nog andere prangende vragen een compleet en helder antwoord te formuleren, slaan Cera, Febecoop en Coopkracht de handen in elkaar om jou en je coöperatie zo volledig mogelijk bij te staan. Dit doen ze door samen een cyclus van zes webinars aan te bieden, telkens op dinsdag tussen 14 en 15 uur en dit vanaf 28 april 2020 tot 2 juni 2020.

Je vindt ze allemaal terug in onze agenda. Hieronder meer informatie over het webinar 'Het financiële beheer van je coöperatie'.

In "normale" omstandigheden voor velen niet het spannendste onderdeel, maar vandaag helemaal bovenaan de stapel.

Hoe becijfer je de meer of minder inkomsten? Hoe zorgen we ervoor dat we iedereen kunnen betalen (en iedereen ons betaalt)? Hebben we voldoende middelen, of moeten we extra cash voorzien?  Hoe kunnen we dit best berekenen, en wat zijn de gevolgen (rustige vastheid, demarreren of de zaak -tijdelijk- sluiten)?

Spreker

Bart Van Gysel (Febecoop) helpt je mee zorg te dragen voor de regel: 'Een gewaarschuwde en goed voorbereide coöperatie telt voor twee!'

Prijs

gratis

Datum

26 mei 2020, 16:00 - 17:00

Locatie

via Zoom
België

Organised by

Cera, Febecoop en Coopkracht

Toevoegen aan mijn favorieten

Voeg dit praktijkvoorbeeld of andere inspiratie of evenementen toe aan uw favorieten. U kan uw favorieten vervolgens als één pdf document downloaden.