"Bedrijven moeten duurzamer", zegt 72% van de Nederlandse consumenten

Bijna drie kwart van consumenten vindt dat bedrijven positief moeten bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen.

Nieuw onderzoek naar de houding van consumenten tegenover duurzaamheid in Nederland brengt aan het licht dat:
- 72% van de consumenten vindt het belangrijk dat bedrijven een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van de mens,
- 70% is kritisch over bedrijven. Ze vinden dat ze niet altijd eerlijk  communiceren over duurzaamheid en MVO,
In Nederland  zou het aandeel consument met een positieve attitude tegenover duurzaamheid en MVO gegroeid zijn van 50% (2015) naar 59% (2017). Het aandeel positievelingen in België/Vlaanderen zou nog groter zijn. Verassend resultaat!  Op welke bronnen baseren de onderzoekers deze laatste vaststelling?
Meer informatie vind je in het ‘Dossier Duurzaam 2017’ van B-open (communicatiebureau voor MVO en duurzaamheid) en GfK (markt- en consumentenonderzoek).

Ontdek meer over consumentenonderzoek naar duurzaamheid op deze site.